Monday, November 24, 2008

Lamanya...

Adeh...lamanya aku tak bercucuk tanam dalam ni. Bila time off pon aku tak jengok. Ntah kenapa? Tadak menda nak updet. Eh..yeker? Sebenarnya aku malas. Kat opis dah keja aku menaip je balik umah aku nak membaca pulak. Malas nak menaip. Malas yang teramat sangat. Hari ni baru datang mood aku nak menaip. Tapi masalahnya sekarang aku tak tau apa pulak nak cerita.

Aku start cerita pasal Zharif lah.


Gambor kat atas tu masa open house raya rumah maksu. Zharif dengan Puteri (anak kezen aku). Si Puteri ni kalut nak makan enpon sampai tertonggeng-tonggeng. Zharif sampai terbeliak-beliak mata nak tahan Puteri dari jatuh. Puteri ni mmg gebu. Kalo nak tau si Put ni baru 6 bulan kalo aku tak silap. Tapi berat dia muahahah...kalah Zharif.

Hari ni Zharif dah 10 bulan 1 minggu. Dia memang dah pandai merangkak. Tempat kesukaannya pegi kat tempat2 berwayar, masok bawah meja, gi bilik air. Mandi plak dah tak mo duduk. Nak berdiri aje dah tu bila dah angkat dr tub mengamok nak mandi lagik. Paling penat bila nak pakaikan dia pampers dengan baju. Adeh...seksanya. Cepat aje dia melarikan diri. Aku lah yang jenuh nak mengejor dia. Tido kalo tak pukul 1 jangan harap dia nak tido. Dah tido lambat bangun plak cepat. Camana tu? Bila dia jaga mulalah start keja dia mengemas paper. Mengemas dan mengoyak paper. Zharif mmg hobi koyak paper. Tak kira apa-apa paper pon. Kalo kasik buku kat dia. Memula memang dia baca. Lepas tu startlah operasi mengoyak. Abih buku-buku dgn suratkhabar kat umah. Yang kesian kat maktok dialah. Aku yang jaga dia time weekend ni pon terasa letih inikan plak mak aku yg dok jaga dia hari-hari. Terima Kasih Mak.

Apapun...aku gembira bila tengok pembesaran anak aku. Alhamdulillah dia sehat. Kengkadang tu kena jugak demam selsema. Tp so far alhamdulillah dia blom kena sakit terok lagik.

p/s: Walopon gigi dia sebatang pon blom tumbuh tapi bila aku tengok dia buleh buat aksi berani berdiri tak pegang apa kira oklah tu.. hahahaha.

No comments: