Tuesday, June 9, 2015

LAKSA JOHOR

Ok.. apa yang aku nak cerita pasal LAKSA JOHOR ni?
Aku mulakan entry aku pasal sorang kawan aku. Yang berkait rapat dengan LAKSA JOHOR skang ni hehehe.. Kawan sama-sama dok huhahuha ke sana sini dulu. Dari langkawi bawak ke keyell ehehehe... Adat berkawan cara orang perempuan kawan punya baik ada yang tak kena kat jiwa 2, 3 tahun sengap sunyi hahahaha.. pehtu kawan balik.. laga-laga pipi balik. Kadang aku sendiri heran kat diri sendiri.. tak rasa rugi ka tak berkawan sampai 2,3 tahun tu.  Jawapannya hehehehehe...
Tapi senaqnya aku bukan nak cita pasal tu.  La ni kami dah kawan balik dah kehkehkeh.. Aku nak cita pasal semangat kegigihan dia nak jadi bisnezwoman yang berjaya skang ni. Kawan aku ni dulu keja dengan satu GLC. Dia mula meniaga barang jualan dia ke opis dia. Jual pada opismet dia. Jual pada opismet laki dia. Pantang ada bazaar kat mana-mana dia join. Tu belom masok seminar yang dia sanggop pi. Kalo aku malas dah lah hahahaa.. aku memang tak suka dengar orang bercakap lama-lama. Setan tu suka ja gayut kat kelopak mata aku.  Okehhh dipendekkan cerita dengan semangat yang membara kawan aku ni akhirnya tekad untuk resign bulan September  tahun lepas.

Surprised gak aku bila tau. Tapi apa nak heran.. aku pernah gak macam dia dari pemakan gaji di satu GLC (actually GLC yang sama) aku tekad jugak untuk resign sebab nak jual nasi lemak hehehe.. tapi bukan rezeki aku time tu huhuhu.. Nantilah pasal aku tu kemudianlah cerita naaa... Ni entry khas untuk kawan aku tu. Dan nampaknya Alhamdulillah.. dari cara dia skang aku yakin dia akan berjaya.  Jiwa dia besaq walopon badan dia kecik ja.


Ok dah nampak laksa johor di atas. Nampak lazat dan menyelerakan betui dak? Yaaaaa.. memang sedap. Percayalah cakap aku.  Kuah dia kaya dengan isi ikan. Yang aku tau dia guna ikan tenggiri untuk kuah laksa tu. Yang mana nak senyum sinis baca aku nak habaq ini ialah iklan yang tidak berbayaq tau. Aku takdak amek komisen dari dia maha nak paw dia 3 bungkuih laksa johor untuk up entry ni. Ikhlas kata memang ikhlaslah aku skang ni. Untuk pengetahuan semua.. kawan aku ni bukanlah orang Johor. Dia ni orang penang. Tapi kawen dengan orang Johor. Resepi Laksa Johor ni memang dia dapat dari mak mentua kesayangan dia. Resepi turun temurun okehhhhh.. Untunglahhhhhh.... ahahahhaa

So tak lama lagi dah nak puasa kan, kalo ada yang berminat nak buat kenduri nyambut puasa ka, majlis bukak puasa ka atau sambutan raya nanti bolehlah contact kawan aku ni Nora di no 0123332359. Ni FB page dia
­­­­­­­­Laksa Johor Heritage IG dia @laksajohorheritage. Ampa nak panggil dia Meknot pon bulih gak.. lagi mesra gituk hahahaha.... ampun Not ampunnn hahahaha... Ampa order dia sendiri yang akan antaq dengan h
arga plus delivery cost yang berpatutan. 

 
Kalo nak dia packing terus pon boleh. Biasanya macam gambaq kat atas ni lah. Molek ja kan??
 
Kalo nak dia buat style open mcm buffet pon boleh jugak. Tediaaaaa... lesung batu pon ada hahahaha
 
So akhir kata.. kekaguman aku atas keberanian dia yang sanggop benti keja walaupon dah beribu gaji yang buatkan aku up satu entry khas untuk dia kali ni. Betullah alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.
Aku doakan hang Berjaya dengan bisnes hang ni Not. Harap-harap satu hari nanti aku plak bakal menyusul. Insyaallah
Sekian.
P/s:  Aku adalah jugak baru tau yang bila nak makan laksa johor ni makan guna tangan bukan guna sudu garpu. Kebetulan aku dengaq kawan aku ni dok sembang dgn customer dia yang tak mo sudu garpu yang dia offer. Owang johor makan laksa johor pakai tangan customer tu habaq. Aku yang kat sebelah dengaq tu dok OOOoooooo.. melopong barulah acik tau.






1 comment:

Adam said...

http://keyboard0warrior.blogspot.com/2015/06/the-10th-of-june.html