Wednesday, July 14, 2010

Tak lambat sangat aku nak updet pasal movie Eclipse ni kan kan kan??? Actually aku belom tengok lagik. Aku dah siap donlod dah. Tapi takde kesempatan nak tengok. Sebab...pc kat rumah rosak..belom berganti lagik..nak tengok kat opis kena tengok lepas waktu keja..kompom dah petang-petang. Kalo tak semalam kompom dah berjaya tp adalah sorang umat manusia ni dengki khianat kat aku dok sms soh hati-hati kot kot ponti melayu mai kot blakang. Ampeh punya Ciknot. Aku tak buleh nak kasik review movie ni.


Apa yang menarik pasal Twilight ni? Movie yg diadaptasi dari siri novel Stephenie Meyer. Aku dah baca empat-empat novel Twilight ni. First novel aku beli hokayyyy yang lain aku donlod je novel dia. Aku tension nak beli sebab mesti kena perli dgn pakcik aku baca buku kanak-kanak. Kalo korang pegi bookstore check kat mana duduknya novel Twilight ni. Child Section okk.... Heran aku..letaklah kat Teen Section aku terima jugak, ni Child Section! Potong stim betul. Tapi takpelah sebab aku dah donlod aku abaikan hahaha...Aku memang pendonlod tegar.

And..honestly. Dari Twlight ke New Moon aku tengok version donlod je. Aku tak pegi pon tengok kat cinema. Yang Eclipse ni mcm 1st paragraph aku dah donlod tp belom ada kesempatan nak tengok. Ada kawan aku awal-awal lagi dah book tiket. Nak jadi antara orang pertama yang dapat tengok Eclipse kat Malaysia hahaha..berjaya pon dia. So..apa yang menariknya Twilight movie ni? Sebab jalan cerita? Sebab Rob Pattinson (Edward Cullen) Sebab Kristen Steward? Kalo tanya aku..jawapan aku ialah sebab aku jatuh cinta dengan Edward Cullen hahaha... Sesuatu sungguh Edward ni hihihi..pandangan mata dia..style dia emmmm...aku terbayang-bayang. Over kan... tapi bukan aku sorang je yang gila bayang dengan si Edward ni..ramai perempuan-perempuan di luar sana yg jadik mak budak pon ada hokayyy dok gila bayang kat Edward ni. Kalo tanya kaum lelaki..kompomlah diaorg kata cerita bosan. Sebab manada pontianak vege pehtu bling bling katanya hahaha...Ada aku kesah?

Lain dari siri Twilight ni..aku layan Vampire Diaries & True Blood. Ada juga novel. Vampire Diaries ni macam Twlight jugak. Aku suka heroin dia Elena. Dan aku suka Damon dari 1st hero Stefan. Hahaha...tetiba suka yang jahat.


Kalo korang tak suka cerita yg romantik..maka tengoklah True Blood. Kat HBO ada..tp aku suka tengok direct donlod. No potong-potong. Kategori 18sx. True Blood memang kategori cerita untuk orang dewasa. Tak sesuai untuk tontonan kanak-kanak dan bersama mak bapak hehehe... dengan laki/bini korang takpe. Pelakon-pelakon pon dah tua-tua.

So balik pada topic asal..bilalah aku dapat layan Eclipse ni. Payah betul bila pc dah rosak ni. Nak donlod pon susah. Aku nak request DVD Writer kat bos aku lah. Aku nak convert movie yang aku donlod payah sebab cpu aku takde dvd-writer (jangan jeles aku donlod movie kat opis).

p/s: Aku tak minat Robert Pattinson..aku cuma suka Edward Cullen saja hehehe...

4 comments:

Unknown said...

boleh bukak kedai la kak ieja... tapi yg vampire tu semua ensem2...

review cerita melayu x de ke

eija said...

bukak kedai nak jual apa? dvd? hahaha..vampire mana yg ensem tu?

review crita melayu..aishhhh..dah lama x tengok crita melayu. kalo tanya adnan sempit pon haram tau hahaha

Unknown said...

x yah jual dvd, jual review je. hahaha! tak pun buat service utk donlod je.

uya pun dah lama x tgk cerita melayu, kalau ada najib kat umah lagi la, tak merasa tgk cerita melayu.... + putput tgk cartoon

eija said...

hahaha..dah tgk dah semalam. tp skip skip sbb tgk kat opis. skrin pc ni mengadap pintu org masok je tau tgh tgk apa.

samalah dgn abg nizam tu. takde crita melayu. lagipon nak donlod movie melayu x tau kat mana.